Početna / Vesti naslovna strana / Završeno je svetsko takmičenje u rešavanju studije slučaja BBICC 2018

Završeno je svetsko takmičenje u rešavanju studije slučaja BBICC 2018

U subotu, 21. aprila 2018. godine zvanično je završeno svetsko takmičenje u rešavanju poslovnih studija slučaja, Belgrade Business International Case Competition 2018.

Ukupno 100 studenata i njihovih mentora sa 20 univerziteta iz SAD, Australije, Kanade, Nemačke, Danske, Mađarske, Hrvatske, Libana, Hong Konga, Kine, Singapura i Tajlanda rešavalo je tri studije slučaja u okviru šestog internacionalog studentskog takmičenja u rešavanju poslovnih studija slučaja, Belgrade Business International Case Competition 2018. BBICC takmičenje održano je od 15. do 21. aprila u organizaciji Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu  i najveće menadžment konsalting organizacije Case Study Club.

Prvu studiju slučaja koju su studenti radili 5 sati zadala je kompanija koja je globalni specijalista u upravljanju energijom i automatizaciji, Schneider Electric, a zadatak je bio kreiranje poslovne strategije za elektronsko poslovanje. Drugu studiju slučaja dala je kompanija Paneleven Group, a zadatak je bio da se odabere odgovarajuća tehnologija i adekvatan poslovni model za kriptovalutu xCEEdium. Kompanija Paneleven  je specijalizovana za marketing, distribuciju, projekte i razvoj softvera i integraciju uspostavljanja dugoročnog odnosa sa vodećim kompanijama ključnog tržišta u ovim regionima. Treću, veliku studiju slučaja kompanije Telekom Srbija studenti su radili 24 sata. Telekom Srbija je moderna, u potpunosti domaća telekomunikaciona kompanija koja već dvadeset godina ima ulogu lidera iz oblasti fiksne i mobilne telefonije, interneta i multimedije, kako u zemlji tako i u regionu. Zadatak koji je kompanija Telekom Srbija dala bio je da se nadomeste opadajući prihodi od fiksne telefonije i osmisli način uvođenja “interneta stvari” u ponudu. Timovi studenata su imali priliku da svoja rešenja prezentuju pred stručnim žirijem sačinjenim od top menadžera, konsultanata vodećih kompanija iz Srbije, kao i predstavnika Vlade Republike Srbije. Stručni žiri finala takmičenja je bio sačinjen od: Filip Banković, izvršni direktor za tehniku kompanije Telekom Srbija, Milan Simić, izvršni direktor za IT podršku i IST servise kompanije Telekom Srbija, Nemanja Ognjanović, direktor sektora za osnovne i tehnološke strategije kompanije Telekom Srbija, Mila Milenković, šef službe za digitalne inovacije i aplikacije kompanije Telekom Srbija, Veronika Tasić Vušurović, direktor Inicijative Digitalna Srbija, Milan Petrović, izvršni direktor kompanije Fleet Partner, Nenad Paunović, savetnik za digitalizaciju Vlade Republike Srbije, Aleksandar Međedović, član upravnog odbora kompanije 10X Digital UG i Diana Gligorijević, izvršni direktor marketinga kompanije TeleGroup.

drugo-mesto

“Mislim da bi svi timovi trebalo da budu ponosni na ideje koje su proistekle iz njihovog dvadesetčetvoročasovnog rada. Naši timovi rade nedeljama i mesecima kako bi došli do rešenja, a od takmičara smo dobili podjednako kvalitetna rešenja za kraći vremenski period.” rekao je Milan Simić, izvršni direktor za IT podršku i IST servise kompanije Telekom Srbija.

‘‘Rešavanje kejsa kao jedan tim zahtevalo je mnogo vežbe. Potrudili smo se da dođemo do najboljeg mogućeg rešenja od prvih nekoliko sati rada i to je zahtevalo da tokom rada menjamo pravac u kom naša ideja ide. Bilo je zanimljivo videti kako velika kompanija poput Telekoma Srbija može koristiti rešenja nas studenata. Naše iskustvo sa takmičenja je sjajno i u njemu smo jako uživali.’’ rekla je Elieen Smith , takmičarka koja je deo pobedničkog tima The Stephen J.R. Smith School of Business, Queen’s University iz Kanade.

trece-mesto

Pobednik ovogodišnjeg takmičenja je The Stephen J.R. Smith School of Business, Queen’s University, drugoplasirani tim je Foster School of Business, University of Washington,  dok je treće mesto pripalo timu American University of Beirut. Posebnu nagradu dobio je Preston Gulledge, student Foster School of Business, University of Washington iz Amerike, koji se istakao kao najbolji prezenter.

najbolji-prezenter

Najbolji studenti FON-a i ove godine su bili deo organizacionog tima BBICC 2018 pod vođstvom Vesne Damnjanović i predsednika Nataše Vladisavljević i Marka Damjanovića, kao i izvršnog odbora: Eme Nešković, Milana Okanovića, Miloša Milosavljevića, Sandre Jednak, Nemanje Jevtović i Tijane Stefanović. Pored toga, 20 ambasadora – studenata FON-a brinulo je o svakom timu studenata za vreme trajanja događaja. Svi zajedno doprineli su da se BBICC 2018 šesti put zaredom uspešno realizuje i podigne na još viši nivo, kao i da se zadrži pozicija među top 12 svetskih takmičenja u rešavanju poslovne studije slučaja prema rangiranju Univerziteta iz Oklanda.

Takmičenje BBICC 2018 omogućeno je uz podršku rukovodstva FON-a, na čelu sa prof. dr Milijom Suknovićem, dekanom FON-a i predsednikom Saveta FON-a, prof. dr Milanom Martićem.

Organizacioni tim BBICC 2018 duguje neizmernu zahvalnost vodećim kompanijama u Srbiji i strateškim partnerima takmičenja, koji su prepoznali vrednost ulaganja u mlade talente: Vlada Republike Srbije, Telekom Srbija, Schneider Electric – Serbia, Paneleven Group, The Coca – Cola Company i Henkel Serbia. Pored toga, pomoć su pružili i partneri kategorija: Zlatiborac, Strauss Adriatic, Telekom Srbija, Jaffa Crvenka, Palace Hotel, Renault i Radisson Blu Old Mill Hotel,  kao i prijatelji projekta: Ambasada Kanade u Srbiji, Univerzitet u Beogradu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Turistička organizacija Srbije, Srpska asocijacija menadžera, Centar za promociju nauke, Impact Hub Belgrade, Outrun, Direct Media,  kao i medijski partneri.

Dodatne informacije o takmičenju, mogu se naći na sajtu www.bbicc.org.